zondag 3 april 2011

Uitzenddienst

door Annemarie

Vandaag was de uitzenddienst in de Marekerk. We hebben het ervaren als een heel goede dienst. Onder wij versta ik dit keer Mark en ik; Lennard vond het maar niks, de creche had voor hem een te hoog vreemdelingengehalte en was niet geschikt als slaapplek. De kerk rondkijken bij mij op schoot was veel leuker. Ik zelf vond rondkijken in de kerk ook mooi; zoveel mensen die met ons meeleven en die ons steunen. Het is een voorrecht om een schakel te kunnen zijn in de band tussen de kerk in Nederland en Zimbabwe. Onderwerp van de dienst was de barmhartige Samaritaan. Dat trof me: het typeert hoe wij in onze uitzending staan. We willen onze naasten helpen. Iedereen is geroepen om dat te doen, ieder op zijn eigen plek. Onze plek zal op Morgenster zijn omdat de kerk daar behoefte heeft aan onze expertise. We willen anderen liefhebben omdat God ons liefheeft. Liefhebben, niet als emotie, maar met hoofd, hart en handen.

Nu we afscheid hebben genomen van gemeente en vrienden begint het vertrek echt dichtbij te komen. Al heb ik wel de neiging om definitief afscheid nog steeds voor me uit te schuiven, nog een paar dagen dan kan dat niet meer, dan staan we op Schiphol. Al weten we niet goed wat ons in Zimbabwe te wachten staat, we hebben er wel zin in. Na een periode van voorbereiden en afscheid nemen komt nu de tijd van opnieuw beginnen in een ander land. We zijn benieuwd hoe de komende weken er uit gaan zien. Hopelijk krijgen we snel meer nieuws over wanneer en waar ik kan starten met werken. Hoe eerder ik kan beginnen, hoe eerder we weer terug zijn op Morgenster en we 'echt' ons leven daar kunnen starten.

Verder:

  • Op het Lennard deel staan weer wat nieuwe foto's. Geweldig ventje toch?
  • Nieuwe nieuwsbrief onder nieuwsbrieven
  • Nieuw kopje: 'Kunst'. korte weergave van wat ik uitgespookt heb op All Nations
  • Samenvatting van deze site voor de Engelstaligen, (wat je natuurlijk niet bent als je dit leest)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten