zondag 15 juli 2012

Verlof


Door Annemarie

Na lange tijd radiostilte een bericht van mijn toetsenbord. Nog een weekje te gaan en dan is mijn zwangerschapsverlof helaas weer voorbij. Hierbij in vogelvlucht een overzicht van deze mooie maanden.

De laatste weken voor mijn verlof waren goed te doen. Geen wereldschokkende dingen ondernomen. Al waren de laatste keizersneden wel een race tegen de klok; na een half uur moest de operatie wel afgerond zijn anders dreigde mijn bloeddruk te ver te zakken. Poli draaien is dan wat relaxter.  De verloskundigen waren tevreden over de groei van de baby. Ik ook; voor vertrek nog een echo kunnen maken aan de keukentafel met ons nieuwe echo-apparaat: een jongen!

4 april zijn Lennard en ik op het vliegtuig gestapt. Via Lusaka en Dubai naar Amsterdam. Een heel goede reis gehad. Lennard had veel te veel afleiding en wilde niet echt gaan slapen. Uiteindelijk maar even op mijn rug laten hobbelen en toen was hij snel vertrokken. Grappig om dan de verwonderde blikken van de Afrikaanse vrouwen te zien.

Na een warm welkom zijn we naar ons logeerhuis in Leiden gegaan. Het was echt heerlijk om 3 maanden lang gebruik te kunnen maken van het leegstaande huis van gemeenteleden. Nogmaals bedankt fam Geluk!! Een prachtig ruim huis van alle gemakken voorzien dichtbij het centrum van Leiden. Zelfs wieg en speelgoed waren aanwezig. Maar voordat we ons daar settelden hebben we nog een week bij ouders en schoonouders gelogeerd. Gezellig, en heel leuk om Lennard weer aan ze voor te stellen. Gelukkig vond Lennard al die aandacht helemaal geweldig en maakte hij snel vrienden met iedereen. Bijzonder om te merken dat er buiten ons nog meer mensen zijn die van hem houden. Wij zijn dus niet de enigen die voor zijn charmes vallen. Opa’s en oma’s hebben zeker een poging gedaan om de gemiste tijd in te halen. 

De jongste Horst heeft gelukkig gewacht op zijn vader: 1 week na zijn aankomst en 1 dag na het inruimen van de kommode besloot hij ons met zijn komst te verblijden. En blij waren we zeker. Na een hele vlotte en ongecompliceerde thuisbevalling werd Jasper Nathan Horst geboren. Met 38+4 weken een mooi gewicht van 3660 gram. Lennard was die avond voor het eerst van zijn leven uit logeren. Vreemd dat er dan de volgende morgen opeens zo’n grote jongen naast je bed staat. Gelukkig vond hij zijn nieuwe broertje wel grappig en had hij totaal geen moeite om de aandacht te delen. Jasper heeft het vanaf het begin heel goed gedaan. Een lief ventje die graag aandacht krijgt en erg op zijn broer lijkt.

Zondag 27 mei is Jasper gedoopt. Een hele mooie dienst waarin Pinksteren, zending en de doop heel natuurlijk met elkaar verweven waren. Bijzonder om zo weer in de Marekerk te staan. Na vijf weken was het voor Mark weer tijd om terug te gaan. Ik ben met de jongens nog een week naar mijn ouders in Zeeland geweest. Een fijne tijd gehad. Ook erg genoten van de aanwezigheid van mijn zus en haar vier kinderen. Zij wonen normaal gesproken in Singapore en het kwam mooi uit dat zij nu vakantie hadden.

Zo terugkijkend op het verlof heb ik elke dag als een feest ervaren. Wat zijn we toch gezegende mensen met twee gezonde kinderen en lieve familie en vrienden om ons heen (ik spreek ook maar even namens Mark, hij is het er vast mee eens). Ik heb erg genoten van de rust van het verlof en gewoon de dagelijkse leuke dingen, zoals boodschappen doen, shoppen, lekker eten, naar de kerk, douchen. Ook heerlijk om mijn energie weer terug te hebben. Of ik op een roze wolk zit? Nee hoor, kraakheldere hemel, het is gewoon zo.

Nu eerst maar dit bericht plaatsten en wat foto’s opzoeken. Dan komt er later nog een recentere update.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten