dinsdag 20 december 2011

Hoe leg je dat rustig uit?

Vandaag kwam ik de administratie van Morgenster binnenlopen. Een ruimte met enkele chaotische bureaus en een medewerker gebogen over wat declaraties. Ergens in de hoek maakte iets een alarmerend piepend geluid. Ik meende dat het de UPS (uninterruptable power supply) was. Dat is een apparaat dat kleine stroomonderbrekingen opvangt of je de gelegenheid geeft je computer uit te zetten als de stroom helemaal is weggevallen. Ik vroeg dus quasiverbaasd “is de stroom uitgevallen?”. Het antwoord luidde bevestigend. Echter omdat  ik geen enkel teken bespeurde dat erop wees dat ze de computers ook veilig uit zou zetten vroeg ik: “Zou je dat ding dan niet uit gaan zetten?” Oke, misschien drukte ik me niet helemaal duidelijk uit, maar haar reactie verbaasde me toch. Ze zette namelijk niet de computer, maar de UPS (en daarmee ook de computer) uit.


Hoe leg je dan even rustig uit waar de UPS voor dient? Ik hoop dat het me wel redelijk lukte, met een analogie naar een auto waar je ook niet uitstapt als die 80 km/u rijdt, maar wacht tot ie tot stilstand is gekomen. Ik ben echter bang dat het apparaat voor de administratiestaf niet meer is dan een hinderlijk piepje dat je vertelt dat de stroom is uitgevallen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten