woensdag 15 oktober 2014

Klein bedrag, grote impact

Door Mark

Een van de dingen die ik naast mijn officiele baan doe, is het ondersteunen van vier basisscholen met materialen; schriften, pennen, potloden voor kinderen die anders eigenlijk voor spek en bonen in de bankjes zitten. Tot op heden had ik weinig aan 'impact assessment study' gedaan en nam simpelweg aan dat de hulp enig effect heeft. Ik was dan ook erg blij met een brief die ik onlangs ontving van een van de basisscholen. De brief met de gegevens zijn redelijk 'self explanatory'; de resultaten op de school nemen ieder jaar toe (Nationaal gemiddelde is trouwens 22%, en voor scholen als deze waarschijnlijk lager dan 15%). Het schriftenproject, dat nu zo'n acht jaar loopt, draagt daaraan op een belangrijke wijze bij. Eigenlijk ongelooflijk om te bedenken dat je met een bedrag van  €3 per kind per jaar zo'n impact kunt hebben.
Het is mijn wens om de komende tijd de steun uit te breiden naar twee scholen in Tinde, een van de armere gebieden van Zimbabwe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten